زیرگروه مشتق و مرکز گروههای توانا

پایان نامه
چکیده

بررسی شرایط توانایی گروههاو 2گروههای دو مولدی از کلاس پوچتوانی دو می باشد.

منابع مشابه

زیرگروههای مشتق و مرکز گروههای توانا

در این پایاننامه نشان می دهیم که اگر g گروهی توانا و متناهی باشد آنگاه اندیس z(g) در g بوسیله تابعی از زیرگروه مشتق از بالا کراندار است.

زیرگروه های مشتق و مرکز گروه های توانا

در این پایان نامه نشان می دهیم که اگر g گروهی متناهی و توانا باشد آنگاه اندیس z(g)در g بوسیله تابعی از مرتبه زیرگروه مشتق از بالا کراندار است.همچنین نشان می دهیم چنین کران بالایی برای همه گروه های توانا وجود دارد.و در مورد خاصی که مشتق g دوری است و همه عناصر مرتبه 4 از مشتق g در g مرکزی است, بهترین کران ممکن ارائه می گردد.

15 صفحه اول

اندازه زیرگروه مشتق در گروههای متناهی بازیر گروه فراتینی بدیهی

قضایای اساسی در این پایان نامه با شرط ثابت می شوند.برای گروه ناآبلی ومتناهی g با زیر گروه فراتینی بدیهی نامساوی را ثابت میکنیم توجه میکنیم که برای اثبات این قضیه از خوش تعریفی استفاده میکنیم همچنین اثبات شامل یک نتیجه روی باقیمانده حل پذیر از یک گروه با زیر گروه فیتینگ بدیهی می شود.برای گروه نابدیهیg با شرط ،نامساوی ثابت می شود.در پایان برای گروه ناآبلیg از مرتبه ی وقتی کهp وq اعدادا...

15 صفحه اول

کران بالا برای اندیس مرکز در گروه های توانا

هدف از این پایان نامه تعیین کران بالا برای اندیس مرکز در گروه های توانا بر حسب مرتبه زیر گروه مشتق است که در ابتدا این کران تابعی از مرتبه زیرگروه مشتق است، سپس کرانی برحسب یک تابع لگاریتمی و مرتبه زیرگروه مشتق مشخص می شودو در نهایت کران ارائه شده بر حسب مرتبه و رتبه زیرگروه مشتق می باشد.

15 صفحه اول

ساختار زیرگروههای نرمال p-گروههای توانا

هدف این پایان نامه مطالعه و بررسی رده ی خاصی از p-گروههای متناهی است که p-گروههای توانا نامیده می شوند. p-گروه متناهی g را توانا گوییم هرگاه به ازای p>2، ?_(p-1)(g)?g و به ازای p=2، g??g^4. نشان می دهیم که اکثر خواص p-گروههای توانمند به این گروهها قابل تعمیم است. به عنوان مثال به ازای هر p-گروه توانای g، g^(p^i) مجموعه توان p^i ام از عناصر g است و به ازای p>2، ?_i(g) دارای نمای حداکثر p^i است. ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بیرجند

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023